Scotland. Not just the land of kilt-clad bagpipers, crumbling castles, rolling green hills, and redheads, but also the place in which the gin and tonic, the pedal bicycle, microwaves, and ATMs were all invented. An area of the world in which you may hear “dinnae fash yersel” instead of “don’t worry about it,” or “it’s awfy dreich ootside the day” instead of “its awfully grey and miserable outside today.” And, as of last month, a place where you can, for the first time, pick up a copy of Harry Potter and the Philosopher’s Stane, the 80th language J. K. Rowling’s Harry Potter has been translated into.
Image Via Twitter
It makes little sense that it’s taken so long for this translation to come around seeing as many filming locations for the Harry Potter movies were carried out in the Scottish highlands in stunning places such as Glenfinnan and Loch Shiel. Matthew Fitt is a published novelist and poet as well as an acknowledged expert in the field of Scots language education and is responsible for the long-awaited translation of the hit series.
Glenfinnan, Scotland. | Image Via BuzzFeed
As for a little background on the language, Scotts Gaelic is a Celtic language native to the Gaels of Scotland. It is an official language of neither the European Union nor the United Kingdom. However, it is classed as an indigenous language spoken mainly by approximately 87,000 people in Scotland and Nova Scotia, Canada.
Here’s a little snippet from the opening lines:
Mr. and Mrs. Dursley, o nummer fower, Privet Loan, were prood tae say that they were gey normal, thank ye awfie muckle. They were the lest fowk ye wid jalouse wid be taigled up wi onythin unco or ferlie, because they jist widnae hae onythin tae dae wi joukery packery like yon.
This is not just a newsflash article, we’re also here to pick out the twenty funniest quotes Matthew Fitt has produced. Here it goes:
1. “Harry – ye’re a warlock” – Hagrid.
“Im a whit?” Peched Harry.
2. “Nae doot Dumbiedykes is the ainly ane You-Ken-Wha wis feart o.” – Hagrid.
3. “I’M NO PEYIN FOR SOME DEMENTIT AULD EEJIT TAE TEACH HIM MAGIC TRICKS.” – Vernon Dursley.
4. Hagrid reveals Harry’s inheritance: “‘Dinna fash yersel aboot that’ said Hagrid, staundin up and scrattin his heid. “Dae ye think yer parents didna lea ye ony bawbees?’”
5. “Has onybody seen a puddock? Neville’s lost yin.” – Hermione
6. Description of Ron Weasley: “He wis a lang-leggit skinnymalink wi fernietickles, muckle hauns and feet, and a lang neb.”
7. Ron tries a spell: “Pretty, bonnie, schon and bella, turn this glaikit ratton yella.”
8. “The fower hooses are cawed Gryffindor, Hechlepech, Corbieclook and Slydderin.” – Professor McGonagall.
9. “‘No Slydderin eh.” said the wee voice. “Are ye shair? Ye could be great, ye ken, it’s aw here in yer heid, and Slydderin will help ye on the wey tae greatness, nae doot aboot that – naw? Weel, if ye’re shair – we’ll pit ye in GRYFFINDOR!’” – The Sorting Hat.
10. Malfoy threatens to throw away Neville’s remembrall: “Malfoy smiled sleekitly. ‘I think i’ll lea it somewhaur for Langpowder tae find – hoo aboot – up a tree?’”
11. Harry, Ron and Hermione encounter Fluffy: “They were lookin straicht intae the een o a monstrous dug, a dug that filled the haill space atween ceilin and flair. It had three heids.”
12. Oliver Wood introduces Harry to bludgers: “‘I’m gaun tae shaw ye whit the Blooters dae,’ Widd said. ‘Thir twa are the Blooters.’”
13. Professor Quirrell warns of an escaped troll: ‘”Trow – in the dungeons – thocht ye should ken.’”
14. Harry realises they’ve locked the troll in the girl’s toilets: “‘It’s the lassies cludgies!’ Harry peched.”
15. Dumbledore on socks: “‘A body can never hae eneuch soacks,’ said Dumbiedykes.”
16. Harry meets Norbert the Norwegian Ridgeback: “The bairnie draigon plowped ontae the table. It wisnae bonnie; Harry thocht it looked like a crumpled, bleck umberellae.”
17. Harry’s scar stings during a trip to the Forbidden Forest: “The pain in Harry’s heid wis sae bad he fell ontae his knaps.”
18. Harry on how urgent it is to protect the Philosophers stone: “‘SAE WHIT?’ Harry shoutit. ‘Dae ye no unnerstaund? If Snipe gets haud f the Stane, Voldemort’s comin back!’”
19. Neville starts on Harry, Ron and Hermione: “‘I’ll – I’ll fecht ye!”
20. “‘But Snipe tried tae kill me!’ ‘Naw, naw, naw. I tried tae kill ye’.” Harry and Professor Quirrell Dumbledore tries a Bertie Botts Every Flavoured Bean: “He smiled and papped.”
Feature Image Via Art Station